נשיא המדינה: "יש לעדכן את חוק הבחירות שההליך יהיה שקוף"

איתי גדסי No Comments on נשיא המדינה: "יש לעדכן את חוק הבחירות שההליך יהיה שקוף"

נשיא המדינה קיבל לידיו היום את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-22. נשיא המדינה: "יש צורך בעדכון חוק הבחירות – חשוב שכולם ירגישו שהמשחק הוגן ושקוף, ושכולם מוזמנים לקחת בו חלק שווה"

נשיא המדינה ויו"ר ועדת הבחירות בבית הנשיא צילום: לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין קיבל לידיו היום (רביעי), בטקס רשמי בבית הנשיא את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-22 מידי יו"ר וועדת הבחירות, השופט חנן מלצר.

בדבריו הדגיש הנשיא: "על אף לוח הזמנים הקצר והלחצים שהופעלו על ועדת הבחירות המרכזית מכיוונים שונים, הצליחה הוועדה לנהל מערכת בחירות תוך שהיא שומרת על טוהר הבחירות בצורה עניינית וללא פניות. במקרים חריגים של חשד לזיופים – הוועדה התערבה באופן המקצועי ביותר במטרה לוודא שכל הכללים נשמרו כראוי ועל פי החוק," אמר הנשיא והביע את הערכתו לעבודת הוועדה.

הנשיא התייחס לעדכון חוק הבחירות בהתאם לצרכי השטח ואמר: "אמנם הדיון על שינויי סדרי הפיקוח על תהליך הבחירות לא היה בעתו בעיצומן של הבחירות, ובזמן של ליבוי יצרים. אבל כפי שאמרתי בעבר, יש צורך בעדכון חוק הבחירות בהתאם לצרכים בשטח וכן לתנאים שנוצרו. בין היתר, בשל התפתחות הטכנולוגיה. חוקים לא עדכניים עלולים להיות לא הוגנים, ובבחירות שהן אירוע מכונן בכל דמוקרטיה, חשוב שכולם ירגישו שהמשחק הוגן ושקוף".

עוד הוסיף הנשיא: "בתקווה שלא תתקיים מערכת בחירות נוספת חלילה בזמן הקרוב, יש לתת את הדעת על המלצות הוועדה, ולבחון האם וכיצד יש לתקן את החוק. המשימה תוטל לפתחה של הכנסת העשרים ושתיים, ויש לנהל אותה באורך רוח ובכובד הראש הדרוש."

יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר אמר לנשיא: "הצורך באחדות שמרחפת עתה בחלל האוויר התחילה בוועדת הבחירות המרכזית. ועדת הבחירות, למרות שהיא מורכבת מנציגי כל המפלגות, בנושאים המקצועיים התעלתה על-פי הצעתי מעל השיקולים המפלגתיים ופעלה כאיש אחד, קואליציה ואופוזיציה, למען השגת המטרה של עריכת בחירות הוגנות ונקיות".



0 תגובות